En fantastisk søndag

Siden høsten er her så er det jo høytid både for Norske grønsaker, frukt og lam. Og det må jo utnyttes til det fulle 😀 Så i dag innviterte jeg noen venner over på Fårikål og min Eplekake spesial. Liker når en kan bruke søndagene sammen med kjente og kjære med god mat og en fin prat.

 

må innrøme det ser litt grått og kjedelig ut men godt er det

 

Eplekaken:

200g smør

200g hvetemel

200g smør

1/2 ts bakkepulver

Røres til en tykk masse og fordeles utover bunnen og oppover kantene på rundformen. Fyll i med en pakke vaniljekrem og smør utover. Raspopp 250-300 g epler og legg over vaniljekremen som et lokk og stø over med kanel og sukker etter egen smak. Stekes på 200 grader i ca 20-30 min til bunnen i kanten er fog og gyllen. Serveres gjerne med vailje is.

 

og der er min spesialitet

 

Og med dette ønsker jeg alle en God ny uke.

Legg igjen en kommentar

